måndag 22 oktober 2018

Ökade i SKF

Idag slog jag slag i saken och köpte lite mer SKF. Det blev mitt andra och sista köp för oktober. SKF har gått trögt de senaste åren men jag gillar företaget. Inte någon tillväxtraket men ett stabilt industribolag. SKF har även gått tungt den senaste månaden och den 25 oktober släpper man sin Q3 rapport. Jag köper inte med något hopp om att rapporten kommer bli en succé utan detta är ett långsiktigt innehav.

Det blev 134 aktier för totalt 19 998 kr. I och med kursnedgången har direktavkastningen klättrat upp en bit till 3,7 % och kan man behålla utdelningsnivån så ökar det min totala årsutdelning med 737 kr.

På torsdag är det löning och förhoppningsvis blir det även denna månaden pengar över för nya köp i november. Eftersom jag troligtvis inte kommer nå miljonen till julafton så får gärna börsen fortsätta söderut så jag kan plocka in lite nya aktier till ett billigare pris.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar