fredag 8 mars 2019

En ut och en in

Gjorde en mindre förändring i väskan och sålde Assa Abloy och köpte in Öresund istället. Jag har varit skeptisk till mina innehav som ligger under 2 % i direktavkastning tidigare och nu när Assa gått upp med närmare 25 % sen årsskiftet kändes det som ett väldigt bra läge att sälja. Jag gillar däremot företaget och skulle kunna tänka mig att äga det igen. Kanske att ett sådant innehav lämpar sig bättre i en vanlig depå däremot. Öresund däremot ligger på 4 % och det känns bra att ha lite olika investmentbolag.

I onsdags passade jag även på att utöka mitt innehav i Allianz när Avanza hade gratis courtage på europeisk handel. Det blev ynka fem aktier men trevligt ändå då den på dagens kurs ligger på ca 4,5 % direktavkastning.

Bytet från Assa Abloy till Öresund och köpet i Allianz ökar min årliga utdelning med 660 kr eller 54 kr/mån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar