söndag 24 juni 2018

Nytt VM löfte

En gång i tiden var jag (betald) fotbollsspelare. Jag har alltid tyckt det är roligt att titta på fotboll men min stora passion har varit att spela själv. Om det är något jag tycker är jobbigt med att jobba utomlands men framförallt över att bli äldre så är det att inte kunna spela fotboll på samma sätt längre. Hade jag bott i Sverige hade jag nog kunnat spela i någon av de lägre divisionerna eller korpen mest för att hålla igång kroppen. I mitt nuvarande liv finns det tyvärr ingen möjlighet att spela fotboll. Även om jag lyckades få tag i en korpenliknande 5-mannaturnering för en tid sedan så är det inte vad jag är ute efter.

För fyra år sedan arbetade jag utomlands och valde att spara in på kostnaden för att köpa kanalerna för VM. Jag lovade mig själv att nästa gång det är VM ska jag betala för det så jag kan titta på matcherna. Även om jag nu fyra år senare var beredd att betala för kanalerna som krävs så kan jag ändå inte titta eftersom internetmöjligheterna är kraftigt begränsade.

När jag de senaste åren tittar på fotboll på tv så är det väldigt mycket blandade känslor. Jag gillar ju sporten givetvis men jag påminns hela tiden om att jag själv inte kan spela längre. Inte mycket att göra åt saken utan man får acceptera att man blir äldre och att allt har sin tid.

Jag ger mig själv ett nytt löfte och bestämmer att nästa VM 2022 då ska jag banne mig kunna titta på matcherna. Då ska jag även ha ett fetare konto hos Avanza. Så, nu känns det lite bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar