onsdag 17 maj 2023

Slog förra årets utdelningar

Idag plingade det till i Avanza appen som aviserade utdelningar från Öresund och Proctor & Gamble. Inte så märkvärdigt i sig men när jag gick in och lade in utdelningarna i Excel noterade jag att jag hittills i år fått över 103 000 kr i utdelningar. Det innebär att jag redan nu i mitten på maj slagit förra årets utdelningar på 102 000 kr. Helt fantastiskt! 

Förra årets snittade jag 8 500 kr i månaden och även om jag inte gör några beräkningar om årets utdelningar så har jag stora förhoppningar om att jag kommer komma över tvåsiffrigt. Det går framåt och det är bara att fortsätta på det inslagna spåret. 

2 kommentarer:

  1. En härlig känsla att redan i mitten på maj ha slagit föregående års totalsumma! Ska nu själv bokföra dagens skörd och glädjas åt summorna som ökar bit för bit.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tror jag aldrig har hänt förut men kul är det. Rinse and repeat!

      Radera