tisdag 9 maj 2023

Köper lite smått

Med nytt fräscht kapital att handla för är det alltid roligt att logga in på Avanza och leta köplägen. Jag har gjort några mindre köp i XACT Högutdelande, Bilia, Handelsbanken, Swedbank och Skanska. Det blev ett något större köp i T Rowe Price för tidigare utdelningar på KF. Det blev 22 nya aktier som köptes för cirka 24 000 kr. Dollarkursen är inte nådig så håller igen med mina amerikanska köp. 

I övrigt hittar jag inte något som jag vill köpa i större mängder. Sneglar på Volvo och Latour men har inte tagit något beslut. 

Mina tidigare köp i Intrum och Castellum är jag väldigt glad att jag avvaktade med. Intrum är ned 50 % sen jag köpte men turligt nog hade jag enbart gått in med cirka 15 000 kr. I Castellum hade jag gått in med cirka 45 000 kr men där är nedgången ändå bara 10 %. Just nu vet jag inte om jag ens vill ha kvar dessa företag. Castellum repar sig nog men det finns bättre skötta företag att investera i. 

Även om jag för närvarande ligger med en hel del likvider och det teoretiskt är bättre att gå in med allt på en gång så känner jag ingen stress över det. Nu kommer dessutom några härliga sommarmånader så ska försöka att koppla av också. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar