lördag 1 september 2018

Månadsrapport augusti

Under augusti har portföljen passerat 800 000 kr vilket glädjer mig. Den största ökningen kommer från mitt sparande givetvis men augusti bjöd även på en bra uppgång. Även om Bahnhof har pressats sista veckan så är jag väldigt nöjd med min portfölj för tillfället. Det har däremot inte blivit några köp under augusti. Det beror inte på något speciellt utan hade mest och göra med att jag hade semester och sedan blev det helt enkelt inte av. Det gör att det finns utrymme för att handla under september. Troligtvis försöker jag nog avvakta med köp till efter valet för att se om vi kommer ha en investeringsvänlig eller investeringsfientlig regering.

Sparande
40 000 kr

Amortering
3 180 kr

Köpt
Inget under augusti.

Sålt
Inget under augusti.

Utdelningar
Procter & Gamble 279 kr

Portföljen 1 augusti - 31 augusti

788 800 - 855 300

En ökning med 8,4 % inklusive sparandet.
En ökning med 3,3 % exklusive sparandet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar