onsdag 28 februari 2018

Månadsrapport februari

Då var februari avklarad och det har varit en tuff månad med extremt mycket jobb, lite småkrasslig och långa perioder av icke fungerande internet. Det var bra att jag förberedde mig på tuffa tider då jag klarat den mentala biten förvånansvärt bra. Jag har kollegor som är förvånade över min positiva inställning. Det är framförallt boendesituationen som tär på psyket. Förhoppningsvis ska det vara ordnat inom en snar framtid och då tror jag det redan kommer kännas mycket bättre.

Ekonomiskt har månaden rullat på enligt plan och då jag handlat med cash som jag tog ut under januari har jag i stort sett inte haft några utgifter, utöver de fasta då givetvis.

Det har däremot strulat lite med utbetalningar av lön/löner vilket stör mig rätt mycket. Jag har både fått för mycket och för lite från både min förra arbetsgivare och min nuvarande. Så för tillfället har jag både skulder och beräknade inkomster som hänger över mig. Det är arbetsgivaren som begått misstag som jag måste städa upp. Det gör att jag har svårt att förutse månaden som kommer men jag hoppas att ekonomin ska klarna under mars.

Det har blivit några nya företag till portföljen, om än i liten skala. Det är Johnson & Johnson, Procter & Gamble och Kraft Heinz som gör entré i portföljen. De behöver ingen närmare förklaring utan är en del av min defensiva "buy what you know" sida av portföljen. Dessa ska givetvis ökas under året.

Sparande
33 500 kr

Amortering
3 180

Köpt 
80 st SCA B för 81,40. Totalt 6 528 kr.
20 st Coca Cola för 44,15. Totalt 7 057 kr.
10 st Johnson & Johnson för 128,59. Totalt 10 277 kr.
5 st Procter & Gamble för 80,45. Totalt 3 214 kr.
10 st Kraft Heinz för 71,00. Totalt 5 662 kr.
2 st Kraft Heinz för 70,00. Totalt 1 126 kr.
10 st Kraft Heinz för 68,80. Totalt 5 692 kr.

Totalt 39 556

Utdelningar
Inget under februari.

Portföljen 28 februari
373 300 kr

En ökning med 11,4 % inklusive sparandet.
En ökning med 1,1 % exklusive sparandet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar