tisdag 4 juni 2024

Ännu ett delmål uppfyllt!

Lagom till sommaren så klättrade portföljen över 4,75 miljoner. Det är det sista delmålet i min resa mot fem miljoner. Börsen har gått starkt och det är enbart två månader sedan jag kom över 4,5 miljoner så det har gått väldigt fort. Om detta håller i sig är fem miljoner nära förestående. 

Nu ser jag fram emot en lång sommar. Ska försöka att inte tänka så mycket på börsen även om det är lättare sagt än gjort. Eftersom jag numera är husägare blir det första sommaren som jag har en gräsmatta att gå ut på. Har en hel drös med projekt som jag planerat och jag har redan börjat med flera. 

Hoppas ni alla njuter av sommaren!

2 kommentarer:

  1. Grattis! Snart på 5 mkr alltså. Bra jobbat. Är 5 slutmålet och därefter plöjs pengar in i annat eller?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Kalkyl! Njaa jag sparar inte längre som jag gjorde tidigare. Jag och min sambo sparar tillsammans numera men det redovisar jag inte här. Detta är min portfölj som jag vill ha för framtiden. Jag vet inte riktigt vad planen är framöver. Ska fundera på det när jag når målet :)

      Radera