lördag 29 oktober 2022

På resande fot

Jag har begett mig ut i vida världen igen för ett relativt kort uppdrag. Den här gången är det i mellanöstern och jag planerar komma hem strax innan julfirandet. Att resa är en del av arbetet men det är vanligtvis korta resor på cirka en vecka. Att jag blev tillfrågad för en längre tjänsteresa ser jag bara som positivt. 

Från ett ekonomiskt perspektiv blir det såklart några extra tusenlappar men mycket av tilläggen försvinner eftersom all förtäring sker på restaurang på hotellet. Även tvätt av skjortor blir dyrt. Jag funderade på om det går att tvätta skjortorna i handfatet men det kanske är att vara för snål.

Jag hoppas jag kommer ha möjlighet att skriva under tiden jag är borta men planen är som tidigare att jag fortsätter att köpa små poster under resten av året. Det är ju bara två månader kvar nu sen är det dags att summera året.    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar