torsdag 1 april 2021

Första kvartalet

Börsen har startat första kvartalet i en rasande fart och även om inte portföljen har hängt med i den takten så har den ändå stadigt klättrat uppåt. Portföljen har nyligen passerat 2,4 miljoner och siktet är därmed inställt på nästa delmål vid 2,5 miljoner. 

Jag har fortsatt en väldigt osäker jobbsituation och jag vet inte när jag kommer flytta hem, vad jag ska jobba med eller var jag ska bo. Även om hemflytten med största sannolikhet ska ske sista maj så känns det inte så kul att inte ha en aning om vad som gäller.

Eftersom jag avslutar min utlandstjänst har jag minskat sparandet till portföljen men jag har ändå satt in 10 000 kr /månaden de första tre månaderna. Min avsikt är att detta sparande ska kunna fortsätta resten av året. Vid sidan av detta sparar jag till en renoveringsbudget som ska användas vid renovering och försäljning av min uthyrningslägenhet. Planerad tid för detta är vid årsskiftet. 

Det kommer att bli ett tidskrävande projekt och det kommer säkert generera en hel del svordomar men det ska bli spännande att avsluta mitt uthyrningsprojekt som pågått i cirka åtta år. 

Pga. av det låga sparandet har jag inte heller kunnat köpa särskilt mycket. De köp som genomförts under kvartalet är:

30 st Essity för 265 kr st.

39 st Millicom för 316 kr st. 

200 aktier i SCA som såldes och investerades i Minesto istället.

Jag har haft relativt stabila utdelningar och har hittills fått in strax under 15 000 kr. Lugna puckar med andra ord. 


Jag hoppas inom kort få mer besked om min framtid och det ska bli väldigt skönt. Tills dess är det bara att fortsätta köra på. Under april/maj väntar också en hel del utdelningar och då kan det finnas utrymme för ytterligare något köp. 

Glad påsk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar