onsdag 28 april 2021

Oflyt

Har varit lite väl tyst från mig och det beror på att jag haft oturen att ha blivit sjuk. Som det verkar har jag fått något tropisk parasit i magen som under några månader hade grott till sig. Blev inlagd akut på "sjukhus" några dagar vilket jag lovar inte var en trevlig upplevelse under brinnande pandemi i ett av världens fattigaste länder. Låg i en barack med covidpatienter i 45-gradig hetta när jag själv hade över 40 graders feber. Jag har haft bättre dagar. 

Jag hade dock inget val och efter att jag blivit något bättre skickades jag hem till Sverige. Nu försöker jag återhämta mig men det går inget vidare så jag vet inte riktigt när jag kan vara helt återställd. 

Har inte haft så bra koll på börsen men nu när jag tittar till portföljen så verkar den ha gått ner något men mestadels sidledes för tillfället. Jag drar täcket över mig igen och ser fram emot bättre dagar.

12 kommentarer:

  1. Åh nej, vilken upplevelse, jag lider med dig! Men vad skönt att du fick komma hem i alla fall, och det var trevligt att höra från dig. Hoppas att du känner dig bättre snart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var skönt att komma hem. Förhoppningsvis väntar bättre tider :)

      Radera
  2. Låter som en hemsk upplevelse, usch. Krya på dig!

    SvaraRadera
  3. Jobbigt läge där i U-landet. Jag var med om något liknande för snart 30 år sedan. Magparasit och 40 graders feber och 45 grader i skuggan. Badade i mitt eget svett några dagar innan jag släpade mig till en lokal doktor som lyssnade på magen och kläckte ur sig !Microorganism !!", gav mig ett gäng piller i ett kuvert. Men jag blev frisk ett tag iaf...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aj aj det lät inte kul. Skönt att allt gick bra tillslut.

      Radera
  4. Aww, hoppas du mår bra snart! Det suger när det gör ont!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska nog ordna upp sig i sinom tid. Tack!

      Radera