tisdag 16 april 2019

Portföljvärde 1,2 miljoner

För exakt två månader sedan passerade portföljen 1,1 miljon. Idag steg portföljvärdet till strax över 1,2 miljoner, vilket är ATH. Det är en härlig känsla när man ser att det går framåt. Ett av mina delmål är 1,25 miljoner och det är nu inom räckhåll. Det känns också bra att ha etablerat portföljen en bra bit över miljonen så det finns lite att ta av om en nedgång skulle komma. Det hade varit tråkigt att komma under miljonen igen.

Mitt utlandskontrakt löper ut i slutet av året så just nu går det en hel del tankar kring vad som händer efter det. Om inget annat sägs blir det tillbaks till Sverige igen och sparandet skulle därför sjunka drastiskt. Givetvis med en mer behaglig livsstil än den jag har nu. Självklart kan man gå runt och drömma sig bort kring hur mycket man skulle kunna spara om man blir förlängd etc. men samtidigt är jag realist och det är farligt att börja planera inför eventualiteter.

Vad som än händer så kommer jag vara oerhört glad över att jag har kunna få igång snöbollen. Nu blickar jag mot 1,25 miljoner som jag förhoppningsvis kan nå under sommaren när jag är hemma på några veckors semester. Det skulle vara kul att göra något för att fira. En paraplydrink på lokala puben i all enkelhet kanske.

4 kommentarer:

  1. Grattis till den nya milstolpen :-)

    Hoppas du når 1.25 miljoner inom närtid.

    Fortsatt lycka till.

    Mvh Slimis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för det Slimis, man får glädjas åt de små målen :)

      Radera
  2. Ja, fira tycker jag du absolut ska göra. Jag firade själv nyligen när Fortnox gick över +700 procent i en av mina portföljer.
    Mvh investera-pengar.blogspot.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. 700 % var inte illa pinkat, det förstår jag att du firade. Får se vad jag tar och hittar på. Måste bara nå dit först :)

      Radera