söndag 1 december 2019

Månadsrapport november

Ja, vad ska man säga om november. Börsen går fortsatt starkt och jag undrar nästan varje dag hur länge detta kan fortsätta. Det sägs att det är omöjligt att veta och jag fortsätter att månadsspara.

Utdelningarna kom in som vanligt och jag märker att mina amerikanska innehav börjar göra sig kännbara. Det är några hundralappar som kommer in här och där.

En månad kvar innan det är dags att summera 2019. Det går fort när man har roligt. Jag har haft lite tidsbrist att både skriva och läsa andra bloggar. Det är tråkigt men så är det ibland. 

Sparande 
40 000 kr

Amortering 
3 180 kr

Köpt
298 st Cibus för 143,50 kr. Totalt 42 827 kr. 

Sålt
Inget i november.

Utdelningar
LTC 133 kr
AT&T 248 kr
Kinnevik 780 kr
Investor 1 324 kr
Proctor & Gamble 304 kr
Svolder 215 kr

Totalt 3 004 kr

Portföljen 1 november - 30 november
1 475 300 - 1 549 300

En ökning med 5,0 % inklusive sparandet.
En ökning med 2,3 % exklusive sparandet.

7 kommentarer:

  1. Det är riktigt bra ökning på den summan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja 2,3 % på en månad utan sparandet är rätt galet. Framförallt eftersom det har sett så ut i nästan sex månader i sträck. Har inte stött på din blogg förut. Ska spana in den :)

      Radera
  2. Bra jobbat.

    Har en fråga. Hur lyckas du spara 40 000 kr på en månad efter alla personliga utgifter?
    Jag frågar för att få inspiration :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Det beror på flera faktorer. Jag jobbar för tillfället utomlands och har därför ett risktillägg vilket ökar min lön. Det som spelar mest roll är däremot att mitt boende utomlands betalas av min arbetsgivare vilket innebär att jag inte har några kostnader förknippat till boendet samt att jag kan hyra ut mitt boende i Sverige.

      Sedan har jag även ytterligare en bostadsrätt som jag hyr ut och får lite pengar därifrån. Och så lever jag riktigt billigt också. Det blev ett långt svar. Nästan ett helt inlägg :)

      Radera
  3. Grymt imponerande sparande!! Det sparandet i Cibus som du investerade i ökar på utdelningarna fint :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja det hoppas jag blir ett bra tillskott i portföljen framöver.

      Radera