torsdag 11 juli 2019

Internet tillbaka

Läget har stabiliserats något i landet och jag har fått tillbaka internet. Vilken känsla! Även om jag klarat mig bra mentalt sen jag flyttade hit så har denna period varit den tuffaste. Att bo helt själv med skottlossning och skrikande människor utanför bostaden med all typ av kommunikation helt avstängd tär på psyket.

Jag ska inte ljuga. Jag funderade på att ge upp. Jag fick till och med frågan från min arbetsgivare. Att jag kunde åka hem om det är för svårt att fortsätta. Mitt mål om ekonomisk frihet har aldrig varit tydligare som när jag fick den frågan. Jag vet att detta är min chans att bygga upp kapital och jag tänker banne mig inte ge upp förrän någon tvingar mig att lämna.

Så nu när läget har lugnat ner sig något känns det riktigt bra. Jag ska bege mig till Sverige för att försöka ordna med en ny hyresgäst till min lägenhet och om allt går i lås där kan jag återigen dra igång sparandet för fullt. Jag ser fram emot nya köp under hösten.

4 kommentarer:

  1. Hallå! Ja det gäller att bita ihop om man ska nå framm till ekonomisk frihet. De som säger att det är enkelt ljuger. Pengar, börs o aktier snurrar i huvudet mest hela tiden.
    Får man fråga i vilket land du befinner dig i, för nyfikenhets skull?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hallå Kalkyl! Nej någon promenad i parken är det verkligen inte tal om. Jag har valt att inte skriva ut landet jag jobbar i för att kunna vara anonym. Jag kanske kan skriva ut det när jag flyttat hem.

      Radera
  2. Verkar vara ett tufft jobb du har. Hoppas det lugnar ner sig och går bättre framöver. Att bli ekonomiskt fri kräver sina uppoffringar precis som du skriver. Fortsatt lycka till med dina mål. Mvh Slimis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för det Slimis. Jag ser fram emot hösten när jag fått allt på plats och portföljen förhoppningsvis kan ta nya kliv uppåt.

      Radera