måndag 26 mars 2018

Löning

Idag är det löning för mig vilket alltid är lika trevligt. Jag har haft det riktigt tufft några veckor nu och idag var inget undantag. Desto skönare är det då att komma hem och betala räkningar och se lönen på kontot. Jag är riktigt motiverad just nu och jag känner att jag vill hänga på börsen hela dagarna. Börsen har backat lite de sista dagarna och jag skulle gärna slå till på lite aktier just nu.

Dessvärre har det inte löst sig med mina pengar som myndigheten är skyldig mig och min frustration är minst sagt stor. Jag går i seriösa tankar på att polisanmäla situationen och rubricera det som stöld. Kan man ens polisanmäla en myndighet? Jag skulle ju givetvis aldrig få rätt och det kanske är rätt drastiskt ändå. Men jag undrar ändå hur mycket man ska acceptera. Jag har nu väntat i över två månader på min lön. Myndigheten skyller på banken och banken säger att pengarna är i cyberrymden. 10 bankdagar skulle det ta, det var för 20 bankdagar sedan. Sedan när har något tagit 10 bankdagar att genomföra? Pengar flyttas ju i regel samma dag eller åtminstone dagen därpå. Det är som att pengarna skickas med häst och vagn.

Jag skulle vilja förklara att eftersom jag nu missar utdelning på pengarna så blir de skyldiga mig 4 % avkastning på kapitalet. Det kommer jag givetvis inte heller få igenom tyvärr. Ger det veckan ut sen blir det nog någon typ av anmälan ändå.

Återkommer med hur månaden gått rent ekonomiskt i månadsrapporten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar