lördag 10 mars 2018

Äntligen eget boende

Efter nästan två månader på hotell kunde jag idag äntligen flytta in i min egna lägenhet. Återstår en del att fixa under nästkommande vecka men det mesta kommer ordnas av hantverkare under dagtid då jag ändå jobbar. Inga problem med andra ord. Väntar även in möbler och lite konserver som jag tagit med från Sverige. Det bästa av allt är att jag nu har ett mer tillförlitligt och snabbare internet, via satellit. Dock inte i närheten av vad man är van vid från Sverige men det var jag givetvis beredd på.

Hur som helst så har börsen trummat på rejält denna vecka och jag har enbart fått igenom något enstaka köp. Roade mig med att göra en utdelningskalender som jag lagt in på sidan. Även om jag tycker det är roligt att få utdelning varje månad så är det aldrig något jag lägger vikt vid när jag köper aktier. Nu tror jag inte att jag någonsin kommer nå drömmen att inte behöva jobba alls men planen senare i livet är att lägga undan alla utdelningar under ett år och sedan använda pengarna till resa eller dylikt året därpå.

Jag har två tuffa veckor framför mig men sedan bör det lugna ner sig något på jobbet. Samtidigt försöker jag lösa lönekontorets rejäla klavertramp med min lön sen tidigare. Vill verkligen att det ska lösas under mars. Men det ser ändå lovande ut. Ser fram emot att summera mars och sedan börja blicka framåt mot våren och utdelningssäsongen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar