fredag 20 januari 2023

Plan för 2023

Det nya året har tagit sin början och börsen rivstartade med att gå upp cirka 8 %. Ett nytt år innebär nya möjligheter och det ska bli intressant att se hur ekonomin utvecklar sig. Jag tror det kommer börjar märkas att hushållen har mindre pengar att röra sig med under året. 

Själv har jag funderat över mina mål och hur jag planerar för 2023. Min livs- och arbetssituation är mer stabil än förra året och det ska förhoppningsvis inte dyka upp något oförutsett.

Jag funderar på att eventuellt gå in i ett projekt som kräver en hel del kapital. Jag har därför bestämt att för en tid framöver så kommer mitt månadssparande inte att gå in på Avanza utan på ett sparkonto tills dess att jag tagit ett beslut. Förhoppningsvis har jag tagit ett beslut senast till sommaren. 

Den här våren blir ändå lite annorlunda eftersom jag ska redovisa min lägenhetsförsäljning för skatteverket och även om jag har räknat både en och två gånger så vet man aldrig vilka avdrag som de godkänner. Det blir därför ytterligare en anledning att hålla lite i stålarna. Jag misströstar dock inte utan jag fortsätter spara som vanligt varje månad. 

Om det inte blir något av projektet blir det aktier eller amortering för pengarna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar