fredag 23 juli 2021

Sommarinlägg

Även om sommaren mest spenderas i hängmattan har det sedan länge blivit en vana att kolla till portföljen. Just nu går det riktigt bra och portföljen har passerat 2,6 miljoner. Ett nytt bolag har också tagit plats och det blev tillslut Lockheed Martin. Ett spännande bolag som jag tror kommer fortsätta leverera produkter under lång tid framöver. En okey direktavkastning på 2,7 % och med stabila höjningar på cirka 10 % i snitt de senaste fem åren.

Jag har också fortsatt öka något i Minesto men det är små poster än så länge. Tycker det är spännande att ha något bolag som ev. kan ge en ordentlig avkastning om allt går vägen.

Annars försöker jag fortsatt planera för hösten och det är många bollar i luften just nu. Jag är vid ett vägskäl karriärmässigt och det är många parametrar jag behöver reflektera över. 

Något typ av distansarbete där jag kan jobba hemifrån och fortsätta fokusera på portföljen lockar nästan mest. Annars finns något mer högavlönade tjänster med personalansvar där man förväntas vara på plats varje dag. Det kräver också en helt annan livsstil med boende nära arbetsorten, kläder, luncher m.m. 

Jag får se vad det blir. Det är lätt att få idéer när man är ledig.

Hoppas ni alla har en skön sommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar