lördag 25 november 2017

Lugnet före stormen

Den nyhet som jag förhoppningsvis kan dela med mig av under nästa vecka kryper allt närmare. Jag är spänd och förväntansfull på vad som eventuellt komma skall och de senaste veckorna har det tagit upp alltför mycket av min tankekraft. Jag har därför inte planerat in något denna helg utan ska försöka njuta av tillvaron. Även om det inte är så mycket njutning när det är mörk, kallt och snöblandat regn förgyller tillvaron.

Idag har det varit black friday och courtagefritt på avanza. Jag har begränsat med likvider i min KF där jag inhandlar alla utländska aktier. Jag lyckades slå till på 33 General Electric som sänker mitt GAV rejält efter senaste raset i aktien. Jag skulle egentligen lugna mig lite med GE men efter raset kände jag att jag passar på.

Jag har även gjort några andra köp under månaden men återkommer till dom under månadsrapporten. Jag valde idag att sälja mina JM bear x5 som jag haft ca en månad. Slutresultatet blev ca 40 % upp vilket är helt okey även om jag är lite besviken på köpet eftersom jag vill hålla mig borta från den typen av köp.

Önskar alla en trevlig helg och återkommer förhoppningsvis i början av nästa vecka med spännande nyheter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar