torsdag 1 augusti 2019

Månadsrapport juli

Sommarmånaden juli är över och för mig har det varit en hektisk tid. Mycket berodde på situationen i landet samt att min semester blev reducerad. De veckorna jag var hemma låg full fokus på att ordna en ny hyresgäst till min lägenhet. Det arbetet är inte över och min förhoppning är att jag ska kunna lösa mycket av vad som återstår på distans.

Det blev också en hel del utgifter i juli eftersom jag köper på mig mat och kläder när jag är hemma. Trots det kunde jag ändå lägga undan 20 000 kr till portföljen. Det var en skön känsla att efter flera månader med lite sparande äntligen se en förändring i portföljen och jag passerade också mitt delmål på 1,25 miljoner.

Nu kan jag till slut lägga de tråkiga månaderna bakom mig och från och med augusti är det fullt fokus på portföljen igen. Löser sig allt med min lägenhet blir det en perfekt avslutning på året. Jag har även flera veckor semester kvar att ta ut. Någon vecka kan jag förhoppningsvis få ledigt vid jul men även med den veckan har jag en hel del semester kvar. Om jag löser allt med lägenheten kanske jag kan fira med att resa till någon lugn strand eller liknande.

Portföljen har klättrat uppåt något men den hausse vi såg första halvan av året verkar ha kommit av sig. Inte något mig emot eftersom jag gärna kommer in lite billigare under hösten. Ökade i Öresund och LTC under månaden. Inga stora summor utan det var mest resterna från utdelningssäsongen. Juli är inte känd som någon utdelningsmånad men jag börjar ändå se lite bättre summor även under dessa skrala tider. Nästan 3 000 kr inkasserades och det är inte fy skam.

Sparande 
20 000 kr

Amortering 
3 180 kr

Köpt
93 st Öresund för 122 kr. Totalt 11 393 kr.
15 st LTC för 45,29. Totalt 6386 kr 

Sålt
Inget i juli.

Utdelningar
LTC 37 kr
Coca Cola 290 kr
Brookfield RP 2 268 kr
Merck & Co 300 kr

Totalt 2 895 kr 

Portföljen 1 juli - 31 juli
1 213 600 - 1 263 300 

En ökning med 4,1 % inklusive sparandet.
En ökning med 2,4 % exklusive sparandet.

Min portfölj genererar efter månadens köp ca 3 900 kr/mån

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar