onsdag 21 augusti 2019

Brookfield RP trummar på

Inte alla mina innehav går skit. Innan möjligheten att köpa Brookfield RP stängdes i våras köpte jag på mig så mycket jag kunde. Det visade sig vara ett bra drag eftersom kursen har gått fin fint i år.


Mitt innehav har ökat med 30 % sen köp och då köpte jag företaget för den fina utdelningen. Nu tycker jag kursen har gått upp så pass mycket att jag gärna hade sålt av lite. Det gör jag däremot inte eftersom man inte längre kan köpa aktien via Avanza. Den får gått ligga kvar och jag hoppas på att man höjer utdelningen framöver. Mina 515 aktier ger mig över 2 200 kr (efter källskatt) per kvartal. På dagens kurs ligger direktavkastningen på 5,5 %. Man tackar.

Man ska vara lite skeptiskt däremot. Precis som Sampo som många utdelningsjägare har där ute så delar företaget i stort sett ut all sin vinst. Hittills däremot är jag väldigt nöjd med mitt köp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar