fredag 18 maj 2018

På resande fot

Har varit i Sverige ett tag men är nu återigen på väg till Afrika. Det kommer bli några resor med tätt mellanrum till Sverige nu under sommaren. Är kul på ett sett men tycker det är rätt skönt att återvända. Det har blivit lite utgifter när man är hemma. Köpt en ny kostym och tagit ut en hel del kontanter då kort inte fungerar där jag bor. Sedan kostar flygbiljetterna en hel del men men...

Hur som helst så var det schyst med några semesterdagar även om jag hade ett rätt fullspäckat schema.

Börsen och utdelningarna rullar på. Fortfarande på låga nivåer men det är bara att kämpa på. Jag har avvaktat med att köpa några aktier denna månad då jag ville se vad jag landade på för utgifter under min resa. Förhoppningsvis ska jag kunna gå in med lite under nästkommande vecka.

Jag roade mig istället med att köpa bear JMx5 när JM hade gått rejält upp några dagar. Jag är generellt skeptisk till byggmarknaden och jag tyckte uppgången var överdriven. När börsen öppnade gick den upp med 21 % så det blev en liten vinst på 600 kr innan jag ens hade gått upp ur sängen. Kanske låter löjligt lite men man får glädjas åt det lilla.

Har även tittat till mina lägenheter då det var några småsaker jag behövde kolla upp och några mindre utgifter som jag behövde ta. Så är det när man hyr ut lägenheter.

Hoppas maj rullar på fint för er andra också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar