tisdag 22 maj 2018

Nytt delmål uppnått

Idag kom mitt sparande för maj in på kontot och tillsammans med en mycket fin uppgång under månaden passerade jag därmed 630 100 kr. Varför jag hade det som delmål är på grund av att det är den högsta summan jag haft på avanza. Nu är jag alltså åter ute på okänt vatten. Jag hade rätt mycket kapital när brexit röstades igenom vilket gjorde att jag tappade ca 45 000 kr på en dag. Jag minns att det var lite tungt att komma hem från jobbet den dagen men annars höll jag huvudet kallt. Men inte mer än att jag enbart åt vatten och bröd den kvällen och skrattade åt situationen.

I och med att jag nu går in i en ny era så gäller det att tänka likadant hur mycket portföljen än må vara värd. Jag vill tro att jag kommer vara bra på att inte bry mig så mycket om hur portföljen kan sjunka i värde under nästa kris men det är ju omöjligt att veta.

För alla med stora portföljer antar jag att detta är något man får lära sig hantera.

Idag kom även utdelningen från Bahnhof in på kontot. Bahnhof har gått som tåget på sista tiden och har stabiliserats på strax under 30 kr. Blir spännande att följa utvecklingen under året.

Nu siktar jag mot nästa delmål som är miljonen. Känns bra.

2 kommentarer: