måndag 5 juni 2023

Fyra miljoner!

 

Där satt den! För första gången passerade portföljen fyra miljoner kronor. Det en gång så avlägsna målet har tillslut blivit verklighet. Enligt Avanza har 1,2 % av deras kunder uppnått denna milstolpe. Oavsett hur det går för alla andra så är jag så nöjd att jag haft sparande som drivkraft under så många år. Jag har hela tiden tagit aktiva beslut för att försöka sätta mig i en bättre och bättre ekonomisk sits. Även om jag än så länge inte ska börja använda varken kapital eller avkastning så kan jag börja känna lugnet som ekonomiskt trygghet medför.

Jag är däremot inte helt i mål ännu utan slutmålet är numera satt till fem miljoner kronor. Det kommer säkerligen ta tid innan jag får jubla över det. Vi går in i tuffare tider och jag kan även se mig själv börja amortera i större utsträckning. Det spelar dock inte så stor roll. Jag är övertygad att jag förr eller senare når dit. Sparandet rullar därmed vidare.

6 kommentarer:

  1. 4 miljoner ger en rejäl ekonomisk trygghet. Stort grattis!

    SvaraRadera
  2. Hej Tysta investeraren. Stort grattis till en fin milstolpe och fortsatt lycka till mot 5 miljoner :-)

    Mvh Slimis

    SvaraRadera
  3. Stort grattis, härlig känsla nå ny miljonstolpe. Bra jobbat o mot 5!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Kalkyl! Det känns väldigt bra. Det är bara att köra vidare.

      Radera