torsdag 11 oktober 2018

Miljonen allt längre bort

För en vecka sedan passerade min portfölj 950 000 kr och jag kände att miljonen var nära. Jag har varit på tjänsteresa och inte haft tillgång till internet. Idag när jag öppnar Avanza står det domedagsrubriker och jag ser att min portfölj tappat 70 000 kr på vecka. I det långa loppet är detta positivt för mig eftersom jag kommer kunna sätta av mycket nysparande även under nästa år. Men jag ville så gärna nå miljonen innan julafton. Hade sett fram emot att äta god mat med vänner och familj och njuta av tanken att jag nått miljonen.

Det är bara att kämpa på. Jag har satt in månandens nysparande så jag har lite tort krut att köpa för om jag skulle vilja. Måste nog läsa på lite först om vad det är som hänt. Att räntorna var på väg upp kan väl inte ha kommit som en chock för Mr.Market.

3 kommentarer:

  1. Du får väl istället se det som att du i princip nått ditt mål, avrundningsmässigt :)
    Eller som du säger, se det som positivt, i och med att du är nettoköpare.
    Mvh http://investera-pengar.blogspot.com/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så länge jag är nettoköpare så borde en nedgång vara bra. Tack för att du lagt till mig på din blogglista, det uppskattas.

      Radera
  2. Hej igen, jag la just upp en länk till din blogg på min hemsida, under bloggar jag läser. Mvh

    SvaraRadera