tisdag 19 oktober 2021

Köpte mer amerikanskt

Mina innehav har stabiliserats något efter septembers fall. Minesto har gått starkt och är upp nästan 30 % senaste månaden. Nu har jag inte några enorma summor men fortsätter det lite till ligger jag snart på plus i min investering.

Banker har också gått bra och min ambivalenta inställning till storbankerna kvarstår. Jag vill inte ligga fullinvesterad i sektorn men inte heller utanför. Både Swedbank och Handelsbanken ser stabila ut och jag ligger återigen på plus och det är exklusive utdelningen. Sedan hade det inte varit fel att ha ägt Avanza Bank men det känns som att de är rätt så hög värdering där för tillfället. 

Eftersom jag hade lite extra sparande denna månad och inte kunde bestämma mig om ett enskilt bolag att öka i fick det bli blandade köp denna månad. 

30 st Altria group (66 kr/mån)

10 st Johnson & Johnson (25 kr/mån)

4 st Lockheed Martin (25 kr/mån)

5 st Procter & Gamble (10 kr/mån)

Med köpen ökar jag min månadsinkomst med 126 kr efter avdragen källskatt. Det känns alltid så lite på ett sätt men jag har ju hållit på ett tag nu så inom några år tycker jag att jag borde börja se tydliga resultat av sparandet. 

Därmed var kassan åter på noll och jag får sitta på sidlinjen ett tag. 

2 kommentarer:

  1. Stadiga inköp. Kommer själv att dra in ett gäng LMT i eftermiddag. Angående Avanza sålde jag dem nyligen. Anser också att värderingen blivit ansträngd givet tillväxtmöjligheter, men jag har haft fel om Avanza förr..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Myntaren, ja man får hoppas på att det blir bra på sikt. Det låter klokt att ha sålt Avanza. Håller med om att värderingen är på topp och Avanza har väl redan 1,5 miljoner kunder. Har svårt att se att de kan växa så mycket mer. Men jag är ju inte immun mot dåliga bedömningar så vem vet :)

      Radera