måndag 3 december 2018

Månadsrapport november

Så var vi redan inne i december och jag undrar var 2018 tog vägen. Ett annorlunda år lider mot sitt slut. Men en månad har vi kvar innan året ska summeras. November började lika illa som oktober och portföljen tappade ytterligare 40 000 kr i början av månaden. Sista veckan gick det av bara farten och det blev inte så dåligt tillslut. Portföljen passerade åter 900 000 kr och förhoppningsvis kommer jag aldrig under igen.

Det är fortfarande oklart om jag kommer slå mitt rekord i utdelningar från 2016. Om mina kvartalsutdelare delar ut under december så klarar jag det annars inte. Hade varit kul att slå det bara för att men det kommer annars slås med råge under 2019 så det är inte hela världen.

Annars var november en lugn månad och sparandet fortsatte i samma takt som tidigare. Jag kommer resa hem och fira jul och nyår i Sverige så sparandet kommer inte bli lika högt i december men när året summeras kommer jag vara mer än nöjd oavsett.

Sparande
40 000 kr

Amortering
3 180 kr

Köpt 
160 st Brookfield RP för 37,26 CAD. Totalt 40 993 kr.

Sålt
Inget.

Utdelningar 
Investor 864 kr
Procter & Gamble 274 kr

Totalt 1 138 kr.

Portföljen 1 november - 30 november
875 600 - 911 900 kr.

En ökning  med 4,1 % inklusive sparandet.
En minskning med 0,4 % exklusive sparandet.

2 kommentarer:

  1. Oj, det var ett imponerande sparande. Hoppas du lever väl också :)
    Mvh https://investera-pengar.blogspot.com/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är tyvärr bara tillfälligt högt sparande under mitt utlandsuppdrag men det är bra att få snöbollen i rullning. Lever väl är en definitionsfråga :)

      Radera