tisdag 20 februari 2018

Bahnhof höjer utdelningen

Bahnhof presenterade idag fina resultat och omsättningen passerade 1 miljard. Resultat efter skatt per aktie landade på 1,09 kr. Förslagen utdelning på 50 öre aktien innebär en ökning på 54 %. Aktien är i skrivande stund upp ca 5 %. Direktavkastningen ligger därmed på ynka 1,44 % men då jag haft en kursuppgång sen jag köpte på drygt 110 % så nöjer jag mig rätt bra.

Det var trevliga nyheter. Framförallt eftersom Bahnhof är mitt största innehav. Det mesta har inte gått min väg sista tiden så alltid skönt med lite positiva nyheter. Jag håller däremot fortsatt koll på företaget och detta resultat för 2017 var jag knappast förvånad över. Så länge kunderna inte sviker företaget ser jag positivt även på 2018. Blir spännande kvartalsrapporter under året.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar