söndag 14 januari 2018

Långt blev kort

Jag skrev under helgen ett långt inlägg om varför jag vill lämna Sverige. Efter att ha lagt ifrån mig det en stund kände jag att det blev alldeles för bittert och skrevs mer och mer i affekt. Jag väljer därför att göra så här istället.

Jag lämnar Sverige bland annat för jag inte trivs med den politik som förs och den kultur som byggs kring det.

Möjligen kan jag återkomma till inlägget någon annan gång. Vill istället skriva lite om hur fattig jag känner mig.

Jag har köpt en hel drös med grejer inför min flytt vilket känns rätt tungt. Tycker inte om att handla och får lite ångest över alla transaktioner som fyller upp kontot. Dit jag flyttar finns det inte någon möjlighet att använda kort så jag har därför även tagit ut kontanter som ska räcka fram till sommaren. Nu ekar det tomt på kontot och jag känner mig som alla dessa personer som klagar på att pengarna inte räcker till i januari. Sparandet kommer därför bli lite mer skevt än vad jag beräknat. Till det positiva så pekar de första indikationerna på att jag inte kommer göra av med exakt lika mycket pengar jag räknat med. Men det visar sig fram emot mars/april hur det faktiskt blir med sparandet.

Ser väldigt mycket fram emot att flytta och börja mitt nya liv. Ska bli roligt att äntligen få dra igång sparandet igen och se portföljen växa.

Jag flyttar inom några dagar och det är möjligt att det dröjer innan jag har tillgång till internet och tid att skriva nästa inlägg. Förhoppningsvis kan bloggandet bli en del av hela upplevelsen och jag hoppas jag kan skriva ner tankar och dylikt om både det ena och det andra.

Slutligen så vill jag bara säga att det känns extra bra att ha sålt H&M efter helgens kaos i efterdyningarna av "coolest monkey in the jungle" reklamen som fått ett minst sagt svalt mottagande. I Sydafrika stängde alla H&M butiker och flera blev vandaliserade. Inte för jag tror att det nämnvärt förändrar någon intjäningsförmåga men det kändes mentalt bra att inte vara aktieägare längre. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar